İngiliz Dili ve Edebiyatı
İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünde İngilizce edebiyat ve kültür gelenekleri derinlemesine irdelenmekte, başta yazılı ve sözlü akademik İngilizce kullanımı olmak üzere, analitik, eleştirel ve iletişimsel dil becerileri geliştirilmektedir. Edebiyat ve kültür metinleri incelenirken dil boyutunun, dil incelemeleri yapılırken tarihsel ve kültürel boyutların da vurgulandığı programda çok çeşitli klasik ve çağdaş metin okutulmakta ve yorumlanmaktadır.
Öğrenciler bu metinlerin ortaya çıktığı dönemlere ilişkin toplumsal, tarihsel ve kültürel bağlamları öğrenir, bu metinlerin yaratılmasında, yaygınlaşmasında ve okunmasında dilin ve kültürün oynadığı rol konusunda bilgilenirler. İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümlerinin açılma gerekçeleri birkaç temel noktaya dayanmaktadır. Bunlardan ilki; dil ve kültür eğitimidir. İngilizce, küresel iletişimin en yaygın dillerinden biri olduğundan, bu bölüm öğrencilerin dili ileri seviyede öğrenmelerini ve İngiliz kültürünü, edebiyatını, tarihini derinlemesine anlamalarını sağlar. Bir diğer gerekçe akademik ve eleştirel düşünme becerileri sağlamaktır. Edebiyat incelemeleri sayesinde öğrenciler analiz yapma, eleştirel düşünme, yorumlama ve akademik yazım becerilerini geliştirirler. Bir diğer gerekçe ise küresel iletişim ve uluslararası kariyer olanaklarının varlığıdır. İngilizce bilen ve bu alanda uzmanlaşan kişiler, uluslararası kuruluşlarda, diplomasi, turizm, medya, yayıncılık gibi alanlarda iş fırsatlarına sahip olabilirler. Mezunlar, İngilizce öğretmeni olabilir ya da akademik kariyer yaparak dil, edebiyat ve kültür alanlarında araştırmalar gerçekleştirebilirler. Bunlara ek olarak bir diğer gerekçe olarak çeviri ve dilbilim çalışmalarına katkı sağlanmasıdır. İngiliz Dili ve Edebiyatı, çeviri bilimi ve dilbilim alanlarında ilerlemek isteyenler için güçlü bir temel sunar. İngiliz ve dünya edebiyatına dair bilgi edinmek, bireylerin kültürel farkındalıklarını artırır ve farklı bakış açıları kazanmalarına yardımcı olur. Bu bölümün açılma gerekçesi kültür ve edebiyat kuramları ışığında kendi kültürünü de daha iyi tanıyan ve bilinçle sahiplenebilen, etik değerlerini evrensel değerler ışığında sınayan, kültürlü, araştırmacı ve uluslararası düzeyde bilgili bireylerin yetiştirilmesidir.